Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Pokok Ekor Ular Merupakan Penawar Bisa Ular Tedung.



Pokok Ekor Ular Merupakan Penawar Bisa Ular Tedung.
(Saya kongsi info ini dari rakan fb saya)

Berikut merupakan sedikit perkongsian tentang kebaikan pokok ekor ular yang mampu menjadi penawar kepada bisa ular tedung.
Petua ini telah dikongsi oleh seseorang di laman sosial facebook. Semoga memberi manfaat kepada semua.
Khasiat Pokok Ekor Ular Penawar Bisa Patukan Ular.

Salam semua, kira-kira lima tahun lepas ketika saya bertugas di Kilang Plastik Teknik Nilai saya pernah membantu untuk menghantar seorang warga Nepal bernama Encik Safee ke GH Seremban kerana dipatuk ular tedung semasa sedang mengangkat palet dalam kilang kira-kira jam sembilan pagi.

Saya hantar beliau ke GH serta berjumpa doktor pada jam lebih kurang lima petang. Hairan doktor kenapa Safee tidak mati dan nampak tidak cedera dengan serius setelah lapan jam terkena patukan ular tedung berbisa.

Apabila saya siasat, rupanya Safee merupakan bekas tentera gerilla di Nepal dan mempunyai ilmu dalam kelangsungan hidup di dalam hutan ( jungle survival ). Sebaik sahaja beliau dipatuk si tedung, Safee telah berlari ke dalam semak dan memakan pangkal pokok ekor ular ( rujuk pada gambar ).

Jangan lupa bantu kami sebarkan tentang kelebihan pokok ekor ular ini dengan segera kpd kwn2 mudahan bermanfaat bila terkena gigitan ular berbisa mudahan menjadi amal kebaikan untuk semua..
Pokok Ekor Ular


6 ulasan

  1. dulu banyak jugak pokok - pokok ni di tepi - tepi kawasan rumah , sekarang jarang pulak nak nampak , tak tahu pulak pokok ni ada kebaikkan tertentu

    BalasPadam
  2. Baru tahu nama pokok ni pokok ekor ular

    BalasPadam
  3. Xpenah tau pun ada pokok ni 😆 thanks sharing

    BalasPadam