10 Ogos 2015

Isnin | Kelas seperti biasa

Assalamualaikum..

Cuti berhujung minggu selama dua hari (Sabtu dan ahad) dah pun habis. Tak sangka macam sekejap saja masa berlalu. Oichhh rasa macam tak puas lagi bercuti. Kenapa?

Almaklumlah, sepanjang cuti minggu ni, aku sibuk menghulurkan tenaga. Aku tolong senior semester last untuk settlekan final projek diaorang. Yalah, dah diaorang mintak tolongkan, takkan tak nak tolong kowt. Lagipun diaorang dah kesuntukan masa untuk settlekan final projek tu. Jadi, aku cubalah tolong setakat yang termampu, ya.

Hari ni pagi isnin yang damai. Sejuk dirasai, mungkin sebab malam tadi hujuan kowt. Hahaaa, entah ! Aku tidur lena sangat malam tadi, tak sedar hujan turun selebatnya.

Sebenarnya aku jast nak bagitahu, hari ni macam malas nak pergi kelas. Macam malas nak jejak kaki pergi kelas. Tapi dalam kemalasan tetap kena rajinkan diri. Kenapa? Aku tak nak ponteng kelas. Takot nanti effect pada pointer. Aku tak nak ponteng kelas. Takot nanti lecture mengamuk. Aku tak nak ponteng kelas. takot nak nanti penyelia hostel, datang cheak hostel. Tak pasal-pasal aku aku dilayankan surat kuning. Yalah, kan dah peraturan tetapkan. DIlarang berada di asrama ketika waktu kelas sedang dijalankan. SO faham-faham sendiri dah laa ya. Lagi pun penyelia tu, lain sikit perangai dia. Kalau dia naik hantu, matilaaaanakkkk! (ambekaw kutu penyelia hostel pepagi hari! Haaaa maaf.)

Oklah, aku tengok jam pun mcm dah lambat. Better aku bersiap sekarang. Nanti terlambat pulak untuk pergi roll call. Apapun, aku mengharapkan semangat dan kekuatan aku semakin bertambah dan berkobar-kobar dalam menimba ilmu.

Salam isnin day

4 ulasan: