24 Ogos 2015

Fitness | Hari pertama kepenatan

Hari ni baru je masuk setengah hari. tapi aku macam dah kehilangan tenaga. Dimana punca sebenarnya tenaga aku tercicir? Oichhh bukan tercicirlah! 

Sebenarnya pagi tadi, aku dan team sukan menjalani latihan fitness. Perhhh bunyikkk macam gempakk kan. Tapi tade lah gempak mana. Semput adalah. Pukul 7:00 pagi kami berpakaian sukan lengkap berkasut. Kumpul semua team sukan (netball, badminton, takraw, bola sepak) dan kami disuruh berjoging mengelilingi setiap bengkel yang ada.

Oichhh semput, pancit semua ada. Baru jog separuh jalan, dah tercungap-cungap. Baru jon suku jalan, dah tade nafas. Gilerr lah! Nampak sangat aku dah lama tinggalkan dunia sukan. Hurmmm..

Untuk hari ni, kami diberi latihan untuk kuatkan stamina. Tapi macam aku semakin hilang stamina je. Huhuuu.. ikutkan hati nak menyerah kalah separuh jalan tapi aku cuba kuatkan semangat. Orang lain boleh buat, kenapa aku tak mampu buat, kan? So berpegang dengan persoalan tu lah, akhirnya aku berjaya redahi fitness untuk hari ni. 

Tadi masa tengah fitness, tade pulak aku rasa sakit-sakit. Penat tu memanglah ada tapi tak lah ketara mana. Hurmmmm.. tapikan, lepas je habis fitness tu tadi, Segala bagai rasa yang aku alami. Sakit kepalalah, sakit kakilah, badan sengal-sengallah, mengantuklah. Alahaiii manja sunggu gamaknya badan aku ni. Itulah, dah lama sangat membela lemak, kang dah susah nak buang lemak. Huhuuu..

Hari ni, fitness hari pertama. Bermula jam 7:00 pagi habis jam 10:00 pagi. Pada jam 10:30 pagi, kami akan masuk kelas seperti biasa. Dan pada petangnya pula, jam 5:30 petang, kami akan traning seperti biasa. Itulah jadual kami untuk minggu ni. Bermula minggu hadapan pula, dengar kata kami akan fitness dari pagi sampai ke petang. Jadi, dalam erti kata lain kami dikecualikan menghadiri kelas. Oichhhh penat wehhh.. Nie  dah macam nak jadi atlet negara woiii.. huhuuu..
 
 
Semoga aku mampu hadapi hari ni, esok, lusa dan seterusnya dengan semangat yang semakin tinggi. 

Previous Post
Next Post

post written by:

4 ulasan:

  1. awai2 je semput.. lps ni berstamina

    BalasPadam
  2. Mungkin sbb lama tk exercise tu.. Biasa awal2 je pancit, lepas tu kuat laa.. Hehe

    BalasPadam
  3. wahh keep it up keep it up! hehe

    BalasPadam
  4. Biasanya first day excersice memang rasa gitu

    BalasPadam