26 Ogos 2015

Monolog | Part 4


video

Malam ni secara tak sengaja terdengar lagu ni. Sentap! Deep! Oichhhh pedih menusuk kalbu sebenarnya. Tetiba teringat pada kisah lama. 'Tak harus memiliki', mungkin itu perkataan yang tepat buat aku dan dia. Hurmmm ye ke? tapi rasanya tak termiliki tu disebabkan sikap dan salah aku. Entahlahhh..

Orang kata terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata dan perbuatan maka badan dan hatilah yang menerima padahnya. Ye ke? Mungkin kowt. Tapi mungkin ini lebih kepada tiada rezeki dan tiada jodoh kowt. Entahlah! Semua bersimpang siur dalam kepala. 


Cinta tak harus memiliki, cinta tak harus bersatu.. T_T
Rasanya hampir tiga tahun dah berlalu tapi kenapa masih aku kenangan kisah tu. Dia pun dah bahagia kowt dengan kesayangan dia. Huhuuu.. aku jugak yang masih sendirian. Hampeh -_-'

Malam ni macam segar pulak kenangan aku dan dia. Kenangan bercuti di Pantai Cherating. Kenangan lepak Pantai teluk Chempedak. Kenangan berdating tepi longkang depan hostel. Huhuuuu.. indah bila dikenang kembali. Tapi sedikit pedih bila terbayang diruangan mata. Hurmmmm.. 

Aku tahu aku yang salah. Aku tahu silap aku. Aku cuai. Aku kehilangan dia disebabkan kesilapan aku. Sehingga detik ni, hati aku tak pernah lupakan dia. Jujur aku akui, aku masih tak mampu temui insan yang mampu menyayangi aku seperti mana dia sayangi aku. Apa pun berlaku, aku harap dia bahagia disisi insan kesayangan dia kini. Semoga hubungan mereka bahagia sehingga Jannah. Semoga insan kesayangan dia mampu menjaga dia melebihi aku menjaga dia dulu. Hihiii

Mohd Zuhairi a.k.a Sam..
Orang tak pasti awk akan baca or tidak entri ni. Kalau nanti awk terbaca, orang just nak cakapa satu perkataan je pada awak. Maaf. Mungin awk faham apa yang dimaksudkan dengan perkataan tu. Maaf untuk segala yang dah orang lakukan pada awk. orang tahu awk sayang orang tapi orang abaikan perasaan awk dulu. Disebabkan sikap orang, orang kehilangan awk. Hurmmmm.. semuanya dah terlambat. Bila awk dah pergi dari orang, baru orang sedar yang orang sayangkan awak. Orang sayangkan awk sebab awak adalah awak. Awak yang selalu jaga orang, awak yang sentiasa nasihatkan orang, awak yang sentiasa dahulukan orang dalam setiap perkara. Orang doakan awk bahagia dengan wife awak sekarang. Orang harap suatu hari nanti, kita akan jumpa lagi. aen.


Tak harus memiliki..

Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

6 ulasan:

  1. moga bertemu jodoh dgn org yg lebih baik dr si dia...moga terus tabah yer :)

    BalasPadam
  2. Tabahkan hati ye.memang pedih kalau org yg kita sayang berlalu pergi.lagilah kalau dia berlalu sebab salah kita.tapi Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.

    BalasPadam
  3. Kuatkan semangat ye,..jangan sedih2 sangat.

    BalasPadam
  4. Kuatkan semangat adik.. adik yg tentang cara buat scroll bar untuk bloglist level yg lain tu akak tgh usha cari dulu ya... sejak guna hp xleh edit blog dah

    BalasPadam