11 Ogos 2015

Tazkirah pagi Selasa.

Assalamualaikum..

Hidup ini ibarat roda. Kadangkali kita di bawah dan kadangkala kita dia. bersyukurlah kerana kita masih dapat meneruskan kehidupan.

Selagi mana kita dipanggil manusia. asti akan ada jatuh dan bangunnya dalam kehidupan ni. Mungkin saat ni kita diatas, tapi siapa tahu esok dan lusa, apakah nasib kita. Mungkin saat ni kita di bawah, tapi siapa tahu esok dan lusa apakah untung nasib kita.

Tatkala di atas, sentiasalah memandang ke bawah. Beringatlah bahawa dunia ini bulat. Bukan selamanya kita akan di puncak. Tak perlu nak mendabik dada, kerna untung nasib kita tak siapa pun yang tahu. Sesungguhnya hanya amalan dan kesungguhanlah yang dapat mengekalkan kita pada penghormatan.


Selamat pagi selasa


8 ulasan:

  1. memang ibarat roda..bulan2 kalau poket dah haus..kene tukar tayar la jawabnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuuu poket haus tukar tayar ye. Kalau tayar haus mcm mana pulak? =)

      Padam
  2. yup.. betol tu.. jadi, usahlah meninggi diri kerana dunia ibarat roda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup dgn bersikap meninggikan diri, tak kemana pun..

      Padam
  3. erm,kadang ada yang berada di bawah pun masih tak sedar diri juga.manusia kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selagi kita dinamakan manusia kak, takkan terlepas dari kekhilafan..

      Padam
  4. Manusia selalu lupa..x selamanya kita di atas..
    Muhasabbah diri..tq..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-samalah kita mengingati dan muhasabah diri

      Padam