30 September 2015

Monolog | Part 7

'atok'
Malam ni sekali lagi aye tewas. Maaf, sebab malam ni airmata menitis lagi. Aye tak mampu. Tak mampu kenangi semua yang pernah kita lalui bersama-sama dulu. Rasanya dah beberapa tahun berlalu. Tapi aye tetap tak mampu. Hati aye terlalu rapuh bila teringatkan awk.

'atok'
Agak-agak untuk saat ni, awk ingat dekat aye tak? Orang kata bila kira rindukan seseorang, seseorang tu juga sedang ridnukan kita. Jadi, awk pun tengah rindukan aye ke saat ni? Macam tipu je. Macam tak boleh percaya ke fakta tu. Hurmmm.. awk mungkin dah terlebih bahagia tanpa aye sekarangkan.

'atok'
Tadi orang bukak akaun fb yang lama tu. Akaun fb yang banyak kenangan kita. Aye kuatkan hati. Aye baca semua post-post kita yang lalu. Ya Allah, sedihnya rasa hati ni. Aye tak tahu nak menangis ke, nak marah ke, nak mengamuk ke. Entah! Aye rasa macam nak menangis je tadi tapi airmata tak keluar. Aye rasa macam nak marah tapi tak tahu nak marahkan siapa. Rasa macam nak mengamuk pun ada tapi tak tahu nak lepaskan amukan tu dekat mana. Sayunya hati ni. Aye baca hampir kesemua post-post lama tu. Aye tahu semua kegembiraan tu tak mampu untuk kita ulangi. Aye tahu semua tu sekarang dah tak berguna lagi. Tapi entahlah. Aye cuba lupakan kesemuanya tapi aye tak mampu. Walaupun sekelumit, tetap juga terpahat kenangan kita di ingatan aye.

'atok'
Indahnya kenangan kita dulu-dulu kala. Aya baca dengan senyuman terselit sedikit dibibir. Aye imagenkan awk sendiri yang tuturkan segala post tu pada aye. Huhuuu dengan mimik muka dan reaksi awk tu masih mampu buat aye tersenyum sorang-sorang. Aye ada terbaca tentang janji-janji kita. Tentang janji awk pada aye. Hurmmm tentang lagu-lagu yang awk bagi pada aye. Baru aye sedar, rupanya dah lama aye tak dengar semua lagu-lagu tu. Mungkin sebab lagu tu akan mengingatkan aye pada awk kowt kalau aye dengar.

'atok'
Aye jugak ada terbaca kata-kata semangat yang awk bagi pada aye. Waktu aye sakit, aye demam, awk selalu bagi nasihat dan semangat. Awk paksa aye makan ubat. Huhuuu.. awk cakap kalau aye tak dengar cakap awk maknanya aye tak sayang awk. Hampeh je kan. Awk main ugut-ugut aye plak. Hurmmm.. rindunya aye pada awk. Serius rasa rindu sangat saat ni. Tapi kalaulah tetiba kita jumpa nanti macam mana ye? mesti macam kaku, kan?

'atok'
Aye mintak maaf dengan sikap dan perangai aye yang melampau, mengada-ngada, mengedik-gedik dan segala bagai sikap aye yang tak awk senangi. Aye tahu aye tak sempurna. ENtahlah! Kekadang aye terfikir balik ayat-ayat yang awk bagi pada aye. Awk ckp awk tak perlukan kesempurnaan. Cukuplah dengan aye seorang. Tapi sekarang ni.. hurmmm.

'atok'
Aye tak kuat bila disebut tentang awk. Bagi aye, awk yang terbaik pernah aye jumpa. Sayang aye pada awk tak bertepi. Aye pun tak tahu nak explin macam mana. Tapi yang pasti, jujur aye akui hingga ke hari ni tiada siapa lagi yang mampu buat aye lupakan awk. Tiada siapa yang dapat hilangkan lagi rasa sayang aye pada awk. Aye tahu, dah beberapa tahun berlalu. Sampai bila aye nak hidup dalam kenangan. Tapi itulah. Dah memang aye tak mampu untuk terima orang lain. Bagi aye, awk terlalu sempurna dimata aye.

'atok'
Aye nak luahkan banyak benda sebenarnya. Tapi aye tak tahu nak luahkan macam mana. Hurmmm banyak sangat yang nak diluah sampaikan tidak terluah. Aye dah tak larat sebenarnya ni. Aye mengatuk. Mata pun dah pedih. Mata bengkak sebab aye nangis tadi. Aye rindu awk. Nanti aye luahlah ye tentang isi hati aye. Awk betul-betul tak larat dah ni. Apa pun berlaku, aye nak awk tahu aye tetap sygkan awk. Awklah 'atok' terbaik dan terbest yang pernah aye miliki. Awk tetap 'atok' aye walau apapun yang berlaku. Nanti kalau jumpa aye, tegur-tegurlah tau. Hurmmm

'atok'
Aye tak pasti samaada awk baca ke tidak luahan hati ni. Tapi aye harap awk baca. Sebab aye tahu, kekadang awk stalker jugak blog aye. Betul kan? huhuu aye rindu nak berborak dengan awk. Rindu nak bergaduh mulut dengan awk sebenarnya. Semoga nanti kita kembali rapat macam dulu-dulu. Nyte 'atok'


Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

0 Pengkritik: