12 September 2015

Rahsia Lubang Hidung

"RAHSIA LUBANG HIDUNG"

Kita memiliki hidung berlubang di sebelah kiri dan di sebelah kanan. Fungsinya  untuk menarik dan membuang nafas, tp ada lg rahsia yg mungkin tak ramai tahu.

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan perbezaannya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan hawa panas ) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan hawa dingin ).

UNTUK SAKIT KEPALA: Cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit, sakit kepala akan sembuh . Insya-Allah.

UNTUK LELAH: Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Lakukan ulang-alik selama 5 minit. Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan haba panas, sehingga banyak sekali panas, lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan haba dingin.

Fakta:
Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya cepat menjadi dingin.
Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga cepat sekali marah.
Apakah anda pernah memerhatikan pada saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat? Sebelah kiri atau kanan? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, anda akan merasa sangat lelah. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Testimoni :
(dari pesakit yg mengalami sakit kepala berpanjangan)
"Pada suatu malam, saya duduk bermeditasi dan menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri. Dalam kurang dari satu minggu, sakit kepala saya sembuh. Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang, sakit kepala saya tidak berulang lagi."

"Ini adalah pengalaman saya sendiri. Saya beritahukan hal ini kepada orang lain, jika sakit kepala, cubalah cara tersebut kerana sangat efektif buat saya. Banyak orang lain telah mencubanya dan berhasil. Ini adalah terapi alam, tidak seperti makan ubat dalam jangka panjang yang memungkinkan ada kesan sampingannya. Jadi, kenapa anda tidak mencubanya."
Dengan mempraktikkan terapi pernafasan ini secara betul (menarik dan mengeluarkan nafas), keadaan tubuh anda akan menjadi sangat tenang.

Selamat mencuba.. SEMUANYA DENGAN IZIN ALLAH...



10 ulasan: