Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Warna Darah Haid Mendedahkan Semua Perubahan Yang Merbahaya Dalam Badan !!


Kitaran haid berlaku setiap bulan untuk tempoh 6-7 hari. Pada hari ini, seorang wanita mungkin mempunyai senggugut yang luar biasa bersama-sama dengan beberapa kecil masalah lain, seperti sakit kepala dan gangguan perut. Apabila darah haid mengalir dengan cepat dari badan, warna yang akan menjadi merah atau pink. Kadang-kadang, kebanyakan kaum wanita boleh perasan darah hitam atau coklat semasatempoh dan kemudian risau. Menurut pakar, darah yang gelap menunjukkan bahawa ia perlahan-lahan mengalir keluar dari badan.
bloodd

Warna Darah Haid Mendedahkan Semua Perubahan Yang Merbahaya Dalam Badan
Sudah tentu sepanjang kitaran haid diperhatikan kerana warna darah adalah kadang-kadang lebih cerah, kadang-kadang lebih gelap, dan ramai wanita berhadapan dengan membingitkan pendarahan di luar kitaran. Apa kadang-kadang boleh menjadi tanda kebimbangan adalah warna darah haid dan ia adalah penting untuk tahu apa warna-warna tertentu nyatakan bila anda perlu menghubungi gynecologist yang.seperti

1)Pink
Darah haid merah jambu adalah kitaran haid. Tetapi jika ia berlaku lebih awal, misalnya di tengah-tengah itu, ia mungkin tanda awal kehamilan, satu gangguan hormon atau lain-lain penyakit organ-organ reproduktif, jadi adalah terbaik untuk melawat gynecologist yang.

2)Terang
Aliran darah haid jenis ini sangat mudah dan sering berlaku selepas hari yang sibuk Bilakah darah dengan pantas berjalan keluar dari badan tanpa masa untuk gelap. Tidak perlu bimbang – ia adalah perkara biasa. Masalah berlaku apabila ada pendarahan berlangsung lebih daripada seminggu, dan darah menjadi pinkish dan tidak lenyap.

3)Merah gelap
Dan warna-warna merah darah adalah agak biasa, terutama dalam itu sedang kawan. Jika warna tidak pudar dan berdarah lebih daripada biasa, ia mungkin tanda keguguran spontan atau, paling teruk, untuk kehadiran tumor.

4)Oren-merah
Ini adalah benar-benar luar biasa apabila ia datang untuk kedatangan darah haid dan merujuk kepada sebarang jangkitan. Dengan warna ini biasanya pergi bau, tanda-tanda bahawa anda melawat gynecologist yang serta-merta. Warna ini dilihat apabila darah bercampur dengan cecair dari serviks. Tetapi juga mata kepada kewujudan sebarang jangkitan

5)Coklat – hitam
Darah ini telah lama berada dalam Rahim dan biasanya boleh dilihat pada waktu pagi. Walaupun mungkin bunyi yang buruk, darah coklat atau hitam lama darah ke belakang yang belum tamat tempoh, tetapi sebab-sebab tertentu yang kekal lebih lama di dalam rahim. Ia mungkin sedar apabila anda CASS haid beberapa hari. Secara umum ia adalah kira-kira normal, tetapi jika anda perhatikan di sebelah beliau warna kekuningan darah, ia boleh menjadi tanda jangkitan.

Berat pendarahan

K iPod kebanyakan wanita, sekurang-kurangnya sehari diikuti dengan sedalam-dalamnya pendarahan berbanding hari-hari lain kitaran. Memang biasanya hari kedua atau ketiga, dan ia adalah agak biasa.

Jika, Walau bagaimanapun, lihat masukkan membingitkan kesan darah, dan anda tidak mendapat masa untuk haid, segera hubungi gynecologist yang. Fenomena ini adalah disebabkan oleh awal kehamilan atau disebabkan oleh kekacauan hormon.

Tiada ulasan