12 Jun 2016

Fakta ke auta tentang bantal busuk



Bantal busuk hanya istilah yang dilabelkan kepada objek yang menjadi peneman kepada seseorang ketika tidur. Bantal busuk juga boleh bermaksud selimut, sapu tangan, kain pelikat, kepala anak patung, patung beruang dan sebagainya.

Hari ini, masih ada dalam kalangan orang dewasa yang terbawa-bawa dengan tabiat bantal busuk yang menjadi kelaziman sejak kecil. Bahkan, tidak mustahil tabiat yang sama terbawa-bawa ke alam perkahwinan.

Walaupun objek yang menjadi bantal busuk sudah bertukar warna, kepam dan berbau, namun ia tetap menjadi pujaan kepada pemiliknya. Bantal busuk seolah-olah mempunyai kuasa yang luar biasa.

Pemilik dan bantal busuknya umpama isi dengan kuku. Barangkali kepada mereka yang memiliki bantal busuk, hidup mereka bukan sahaja tidak sempurna tanpanya, malah boleh menyebabkan si pemilik menjadi tidak keruan. Justeru, tidak hairanlah jika si pemilik dan bantal busuknya wajib bersama walau ke mana-mana saja.

Bagaimanapun, ada sesetengah pihak menyifatkan tabiat itu hanyalah bersifat sementara iaitu pada zaman kanak-kanak sahaja. Namun, tabiat itu sebenarnya boleh berlarutan sehingga ke peringkat dewasa dan sukar dikikis jika tidak dikawal sejak awal lagi.

Mesti ramai kan yang ada bantal busu dekat sini? Heheee jom baca fakta atau aouta ni.


  • - Bantal busuk ni busuk pada orang lain tapi menyenangkan bagi tuan bantal tu
  • - Datang dalam pelbagai bentuk dan saiz tapi akhirnya mengecut dan menipis juga
  • - Bantal tu tak dicuci. Kalau cuci habis bau tu hilang dan kaler pun dah tak kehitaman sangat.
  • - Tuan bantal busuk jadi pemarah bila orang lain pakai bantal busuk dia
  • - Kalau bercuti atau balik kampung wajib bawa bantal busuk
  • - Kalau bantal tu tinggal pun, sehari dua je kita tahan. Lepas tu, meroyan.


Kesimpulannya, jangan cuci bantal busuk korang dan jangan berjauhan dengan bantal itu. Sekian


Previous Post
Next Post

post written by:

5 ulasan:

  1. hehehehe...makin hitam makin sayang si bantal busuk..kalau dibasuh hilang busuknya..nanti jadi bantal wangi...

    BalasPadam
  2. hehehe..fakta tu betul tapi bantal kita tande yg nak sentuh sebab dorang kata boleh bawak koma sebab busuk tapi memg menyenangkan tuan empunya. Sebab kan terlampau sayang, setiap kali nak balik rumah wajib sumbat dalam beg..tak kesah kalau dari rumah ke kolej, tak pun kolej ke rumah

    BalasPadam
  3. hehehe.. betul-betul. dulu ada, panggil bantal sejuk. haha.. pastu mak tgk dah berlumut dia pun buang.. huhu..

    BalasPadam
  4. Sy umur 27thun, smpai sekarang ada bantal busuk.. Mmg xley tido la kalau xda bantal busuk.. Xkira la, wife ada ke x. Bantal mesti peluk.. Tp yg bestnya wife pon syg gak bntl busuk tu.. Balik kerja tgk dia tido syok peluk bantal tu

    BalasPadam
  5. Sy umur 27thun, smpai sekarang ada bantal busuk.. Mmg xley tido la kalau xda bantal busuk.. Xkira la, wife ada ke x. Bantal mesti peluk.. Tp yg bestnya wife pon syg gak bntl busuk tu.. Balik kerja tgk dia tido syok peluk bantal tu

    BalasPadam