27 Jun 2016

Keperibadian Melalui Panjang Jari


Percaya atau tidak pada fakta ini adalah terpulang kepada penerimaan masing masing. Dari analisis keperibadian seseorang itu dapat dilihat melalui panjang jari nya

Jom baca ni. Refer caption...

A) Telah ditafsirkn bahawa orang-orang dengan jari manis lebih panjang daripada jari telunjuk yang sangat menarik. Mereka menarik dan orang lain memandang kualitii ini di dalamnya. Selain itu, mereka lebih tegas, agresif dan tidak ragu untuk mengambil risiko. Pekerjaan mereka biasanya adalah: pemain catur, tentera, dan mereka juga berhasil memecahkan teka-teki silang. Para ilmiah telah menemu kan bahawa orang dengan jari manis lebih panjang mperoleh lebih dari orang yang memiliki jari manis lebih pendek.

B) Orang yang memiliki jari manis lebih pendek dari jari telunjuk biasanya memiliki kepercayaan diri yang terlalu besar. Maka dari itu si pemilik jari dengan jenis ini sering dinilai orang sebagai seorang yang agak sombong. Ciri yang lebih khas darinya biasanya mereka tidak suka diganggu di waktu luang mereka dan lebih senang menikmati bersendirian. Di dalam hubungan, orang dengan jari jenis ini bukanlah tipe orang yang akan mengambil langkah pertama, tapi mereka selalu ingin menerima perhatian.

C) Orang-orang yang panjang jari telunjuk dan jari manis yang sama merasa tidak selesa ketika mereka menemukan diri mereka dalam konflik. Mereka termasuk sesorang yang cintakan kedamaian, suka berbicara dengan baik dan mencuba untuk bergaul dengan semua orang. Salah satu karakter terkuat mereka adalah mereka setia dalam hubungan, peduli dan peka terhadap keperluan pasangan mereka.


Tak kisah la jari panjang ke pendek..jangan panjang tangan dah kehkeh
Previous Post
Next Post

post written by:

2 ulasan: