Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

5 Sebab Kenapa Perempuan Cantik Ditakuti lelaki


Kajian yang dilakukan oleh Anthony Little dari Universiti Stirling dan Benedict Jones dari Universiti Glasgow mendapati, lelaki lebih melihat pada sifat seorang wanita dari rupa paras mereka.

Kebanyakan lelaki melihat wanita cantik tidak mempunyai personaliti yang bagus dan disebabkan itu mereka hanya dijadikan sebagai kekasih tapi bukan sebagai isteri.

Kami senaraikan 5 sebab kenapa lelaki ni hanya berani bercinta dengan wanita cantik tetapi tidak untuk mengahwini mereka!

1. Kebanyakan lelaki takut pada wanita cantik

Bila bersama dengan wanita cantik, banyak risikonya. Ramai lelaki akan rasa cemburu dan akan bergaduh dengan lelaki lain. Jadi, kebanyakan lelaki hanya berani gunakan wanita cantik sahaja.

2. Wanita cantik hanya pentingkan rupa paras mereka sahaja

Kebanyakan kes, hubungan perkahwinan wanita cantik tidak kekal lama. Wanita cantik akan rasa diri mereka lemah jika ada kekurangan pada diri mereka.

3. Wanita cantik hanya dijadikan wanita simpanan atau spare tyre je

Wanita cantik kebanyakannya gagal menjadi isteri yang baik. Jadi, lelaki hanya menjadikan wanita cantik sebagai spare tyre je Lelaki mudah tergoda dengan wanita cantik dan sanggup buat apa saja. Disebabkan itu lelaki tidak mahu terjerat.

4. Wanita cantik ni high maintenance 

Wanita cantik pentingkan paras rupa dari hujung rambut sampai hujung kaki. Ramai lelaki tak sanggup nak serahkan duit hanya untuk mencantikkan wanita je.

5. Wanita cantik takut nak lahirkan ramai anak

Wanita cantik tidak pernah bersedia untuk melahirkan lebih daripada seorang anak kerana takut hilang bentuk badan menarik mereka.


Nak tanya betul ke fakta ni gadis-gadis cantik sekalian?

Credit ; hanasuva

2 ulasan