12 November 2016

Tanda Anda Gemuk & Penghidap Obesiti


Ramai yang anggap masalah kegemukan tu perkara biasa dan tidak ada apa yang perlu dirisaukan.

Masalah orang sekarang, bila dah ada penyakit menyerang barulah sibuk nak jaga pemakanan. Bukankah mencegah lebih baik dari mengubati?


Untuk anda diluar sana, sebelum jadi lebih melarat, periksa 8 tanda sama ada anda penghidap obesiti atau tidak!

1. Kerap marah letih, lesu & kurang bermaya
2. Mudah marah & gelisah
3. Mengalami masalah perubahan pada nada & kotak suara
4. Kerap kencing & usus menjadi lemah
5. Bau badan yang kuat
6. Pergerakan & daya pemikiran menjadi lemah
7. Tidak tahan bunyi bising & kerap menyendiri
8. Masalah kegatalan kulit kering sering terjadi terutama diwaktu malam



Previous Post
Next Post

post written by:

5 ulasan:

  1. huhuhu..abam kie pun dah mcm obese sbb BMI dah masuk 30.

    BalasPadam
  2. alamak takutnya ! mcm ada je ciri2 ni

    BalasPadam
  3. Ganas betul minah last skali tu.. macam hulk kot.. ahaha

    BalasPadam
  4. Alaa,, banyak share pasal nak kurus. Sini citer pasal obess pulak.. huhu

    BalasPadam