Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Sifat Wanita Yang Membuatkan Lelaki Jatuh Cinta


Sebagai seorang lelaki, ia lebih cenderung mencari pasangan hidup dengan melihat daripada sifat luarannya. Setiap lelaki tentunya memiliki ukuran tersendiri ketika sedang jatuh cinta. Selalunya seorang lelaki akan jatuh cinta pada seorang wanita kerana beberapa sebab antaranya kerana kecantikan, kebaikan, kekayaan, pangkat dan sebagainya.

Ternyata pada umumnya, lelaki lebih cenderung mencari pasangan hidup dengan melihat daripada sifat luaran mereka. Namun apakah sifat wanita yang mudah membuatkan para lelaki  termimpi-mimpikan seorang wanita itu?

1. Sopan
Seorang lelaki pada umumnya sangat selesa, kagum bahkan mudah jatuh cinta pada wanita yang amat menjaga sopan santunnya. Bagi lelaki, wanita yang memiliki sifat sopan santun tentunya adalah wanita yang lemah lembut. Sehingga tidak hairanlah jika lelaki akan mudah tersipu malu kala dihadapkan dengan wanita yang penuh sopan santun.

2. Penyayang Dan Memberi Perhatian
Tidak hanya wanita yang suka dimanja, ramai juga lelaki yang suka dibelai. Mak tidak hairanlah ketika seorang wanita yang memiliki sifat penyayang dan sering memberi perhatian, para lelaki pastinya akan mudah jatuh cinta pada wanita tersebut. Wanita penyayang dan sering memberikan perhatian mampu menenangkan jiwa seorang lelaki. Setiap lelaki tentunya ingin memiliki pasangan sejati yang memiliki sifat seperti ini.

3. Matang
Meskipun pada umumnya seorang lelaki dituntut menjadi lebih matang dalam menjalankan sebuah hubungan seperti perkahwinan namun seorang lelaki juga memerlukan seorang pendamping yang matang sepertinya. Bagi seorang lelaki, pendamping yang matang dapat mengimbangi dirinya dalam melayari kehidupan berumahtangga.

4. Sabar
Salah satu sifat terakhir yang dapat membuatkan lelaki mudah jatuh cinta pada wanita adalah ialah sifatnya yang tidak mudah emosi, mudah marah atau dengan kata lain, wanita yang kaya dengan sikap sabar. Wanita yang sabar adalah wanita yang berhati lembut dan penuh pengertian. Dan pada dasarnya setiap lelaki sangat sukakan wanita yang memiliki tingkat kesabaran yang tinggi.


Masih banyak lagi sifat wanita yang boleh membuatkan seorang wanita itu  menjadi idaman seorang lelaki. Namun pada dasarnya, para lelaki akan jatuh cinta dengan seorang wanita yang membuatkan diri mereka berasa selesa. Apakah anda sudah bertemu dengan wanita tersebut? Jika sudah berjumpa, berdoalah untuk meyakinkan diri anda bahawa dialah wanita yang tepat untuk anda.

Sumber:Majalah Pengantin

Tiada ulasan