Berjaya Turun 10KG Dengan Minum Klubna Laleh Dan Eat Clean

Salah satu azam tahun 2019 aku adalah nak dapatkan BMI yang stabil. Azam yang sama setiap tahun sebenarnya. Azam yang tak pernah berjaya aku tunaikan pada tahun tahun yang sudah. Alhamdulillah, tahun 2019 ni tekad dan semangat aku menggunung. Halahhh.. halahhhh rilek sudah!



Kebelakangan ni, ramai sangat yang tegur aku dah kurus. Hahaaaa.. kembang semangkuk plak aku rasa! Alhamdulillah, usaha aku nampak hasilnya. Sebenarnya, aku tak rasa pun perubahan pada diri sendiri. Bila ada member member yang tegur, aku anggap itu satu gurauan, pada mulanya. Tapi bila dah lama lama, tergerak pulak hati nak timbang berat badan. Yessss, berjaya buang lemak degil!! Yeyehhh

 Challenge With Klubna Laleh dan Challenge Eat Clean

Aku amalkan minum Klubna Laleh dan buat eat clean . Yes, berjaya buang lemak degil. Alhamdulillah.

Klubna Laleh sangat membantu aku dalam misi mendapatkan BMI yang stabil. Waktu pagi aku akan minum 1 sachet Klubna sebelum sarapan pagi dan waktu malam pula aku akan minum 1 sachet Laleh sebelum tidur.

Klubna membantu mengenyangkan perut aku sepanjang hari manakala Laleh pula membantu melawaskan pembuangan.

Eat clean adalah perkara yang paling penting dalam proses turunkan berat badan. Tak guna bersenam bagai nak rak siang malam kalau makan 'tidak clean'. 80% kejayaan turun berat adalah pemakanan dan 20% lagi adalah senaman.

Eat clean bukan saja dapat membantu cepatkan proses turunkan berat badan tetapi juga membantu bersihkan badan kita dari 'high fat' dan 'high sugar' yang selama ini jadi makanan ruji kita.

Macam mana nak tahan nafsu makan?

Aku tak tahan nafsu makan. Aku makan ikut keperluan dan makan makanan yang betul. Aku elakkan diri dari air manis/bergula, junk food, fast food, semua jenis sos, kerepek, kekacang, makanan yang berasakan gandum, makanan yang bergoreng, kek, biskut, aiskrim, coklet *hujung minggu waktu hiking aku akan makan coki coki*. Kekadang aku tersasar juga tapi cover semula dengan minum air kosong dan buat sedikit senaman. Hahaaa!

Menu yang diambil setiap hari.

Aku seorang yang agak payah nak ke dapur disebabkan kekangan masa. Setiap hari, waktu lunch aku akan makan kat kedai. Nasi, sayur, ikan dan air suam. Elakkan mengambil kuah banjir.

Sarapan
Minum segelas air kosong.
Lepas tu minum 1 sachet Klubna.
Makan sebiji / 2 biji epal hijau.
*Kekadang ambil 2 biji telur rebus*

**Pastikan habis 2L air kosong sebelum makan tengah hari. Bab nak habiskan 2L air kosong ni aku takde masalah sebab aku kerja dalam persekitaran yang panas dan kerja yang agak lasak. Jadi, tekak akan sentiasa dahaga dan peluh memang selalu keluar. Hah, part tandas tu kau jangan tanya, memang kerap aku ke tandas. Tapi itu normal sebab kencing salah satu cara buang toksin**

Tengah hari
Minum segelas air suam
Makan nasi, ikan, sayur, air suam
Makan sebiji epal hijau

**Waktu rehat aku hanya 1 jam so memang tak sempat nak balik rumah dan masak. Bawak bekal? Heheee.. aku bukanlah seorang yang rajin nak memasak, jadi tengah hari makan kedai je lah.**


Malam
Minum 1 sachet Laleh
Makan sebiji epal hijau @ betik

**Aku habis kerja pukul 6pm. Kekadang terlajak sampai malam. Jadi, waktu ni aku pun memikir jugak nak makan nasi ke tidak. Kalau rasa lapar baru mkn nasi. Sebelum tidur, aku akan pastikan 2L air kosong habis diminum.**


Doktor cadangkan 1Liter untuk 25KG berat badan. Badan aku perlukan 4L air kosong sehari. Jadi, korang agak berapa berat badan aku? Hahaaa! agak berat, kan. Air kosong zero kalori tau. Sebelum makan apa apa minum air kosong dulu. Lepas makan pun minum air kosong. InsyaAllah, dapat kawal nafsu lapar 😂


Take Note : Hujung minggu, sekiranya ada kelapangan aku akan hiking dengan kawan kawan. Ini juga salah satu cara aku bakar kalori dan cairkan lemak degil! Kalau tak hiking, aku akan joging. Sebenarnya takde lah joging sangat pun. Sekadar berjalan keluarkan peluh je. Lepas tu buat lompat bintang sikit. Itu je.

Alhamdulillah, usaha aku berhasil. Tapi misi aku masih belum tamat. Aku ada target dan aku sedang berusaha untuk capai target tersebut. Doakan semoga kejayaan milik aku ye.

Kepada korang yang berminat nak tahu lebih lanjut berkenaan Klubna Laleh boleh ke page facebook Kopi Kurus Klubna Laleh atau boleh whatsApp aku terus www.wasap.my/60136462960 @ 0136462960.


Kebaikan Minum Klubna


  • kenyang sepanjang masa
  • bakar lemak
  • tenaga sepanjang hari
  • lawas buang air kecil
  • bantu masalah period tak teratur
  • buang lebihan air dalam badan
  • tingkat daya ketahanan
  • awat muda


Kebaikan Minum Laleh


  • atasi masalah sembelit
  • kawal gula dalam darah
  • kuruskan badan
  • beri rasa selesa pada perut
  • kurangkan kolestrol
  • cegah sindrom iritasi usus
  • kurangkan rasa letih dan mengantuk



Page Facebook : Kopi Klubna Laleh
Instagram : www.instagram.com/klubna.laleh

2 ulasan

  1. Alhamdulillah.Tahniah.Moga terus sihat mudah untuk beribadah juga.Aamiin.Istiqhamah menjaga kesihatan ya.

    BalasPadam
  2. wow bestnya hiking... insyaaAllah tekatkan azam k...

    BalasPadam