Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Diet Pisang Untuk Kesihatan Yang Sihat Cergas


Pernah dengar tak tentang diet pisang?
Diet pisang merupakan salah satu cara untuk menurunkan berat badan dan sekaligus membantu menghilangkan perut buncit.

Diet pisang 3 hari tidak memerlukan waktu anyg panjang untuk anda menjaga pemakanan. Pisang mengandungi enzim yang membantu mempercepatkan proses pencernaan dan melancarkan buang air besar sekaligus membantu untuk menurunkan berat badan.

Selain itu pisang mengandungi zat yang membuat anda rasa kenyang lebih lama serta meningkatkan pembakaran lemak dalam tubuh sehingga tubuh menjadi langsing.

Cara diet pisang 3 hari :

Pagi- sebiji pisang dan air suam

Tengahari- makan seperti biasa dengan portion yang kurang dari kebiasaan.

Malam- sebiji pisang dan air suam.

*Lakukan secara rutin ini secara teratur selama 3 hari, diet pisang mempunyai pantang iaitu anda dilarang mengambil sebarang makanan selepas jam 8 malam, elakkan aiskrim, cokelat, makanan berasaskan susu dan manis-manisan yang lain.


Untuk kesan lebih efektif anda boleh lakukan diet pisang selama 7 hari untuk hilangkan maksimum 3kg dan 12 hari untuk turunkan berat badan sebanyak 5-6kg. Tetapi anda haruslah berhenti selepas 12 hari dan konsumi mengikut jadual pemakanan yg seimbang.

Selamat mencuba dan semoga berjaya!

Credit : Sinar.fm

Take Note : Aku selalu jugak kunyah pisang dekat rumah tapi kunyah tanpa disiplin. Huhuuu segala manisan dan lelemak aku balum termasuk hasil tenusu. Okay, disebabkan sudah tahu mengenai 'Diet Pisang' jadi lepas ni boleh cuba amalkan. Tidak salam mencuba rasanya. Yang penting kita berusaha dan cari jalan untuk capai apa yang kita nak. Jom amalkan sama-sama.

1 ulasan