Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Rintihan hati


Aku memandang sepi mentari yang kian hilang
Kemana mentari itu pergi
Hatiku tertanya tanya
Akalku tak mampu mencerna persoalan itu

Buat seketika aku terdiam kaku
Hidupku bakal dibayangi kegelapan
Kemana hala tuju aku
Dimana harus aku berteduh
Bagaimana hidup aku selepas ini

Persoalan demi persoalan tiada jawapan
Aku mengeluh kepenatan
Ku heret kaki melangkah ke barat
Mungkinkah disana ada sinar buatku

Mentari hilang tanpa aku sedari
Bulan tiba menghuni langit
Indah cahayanya buatku terpegun
Apakah akan terus menyinari

Perjalanan aku teruskan lagi
Rintik hujan menemani aku
Ku dongak ke langit mencari bulan
Sedih menyapa hati ini
Bulan pun pergi tinggalkan aku

Dalam hujan hatiku merintih
Kenapa mesti semuanya pergi
Semua yang aku sayangi hilang
Semua yang aku kasihi berlaku pergi





Tiada ulasan