16 November 2017

Cara Kempiskan Perut Menggunakan Kerusi


NAK ABS PERUT?? 5 CARA GUNA KERUSI JE...

Perut bahagian paling penting tak kira buat perempuan mahupun lelaki. Lelaki buncit mungkin perkara biasa. Tapi kalau perut perut buncit sampai jelas nampak, agak malu kan?

Tapi tak susah pun sebenarnya nak dapatkan abs pada perut kalau betul caranya. Dah tak ada alasan lagi dah sebab 5 cara ni guna kerusi je pun!

1:) Berdiri di belakang kerusi, dan meletakkan tangan anda di belakang kerusi..

Ambil beberapa langkah ke belakang, bengkokkan lutut anda sehingga dada anda adalah selari dengan lantai.

Perlahan-lahan berpaling ke kiri, mengangkat tangan kiri anda ke atas telinga anda.

Ulang 20 kali, berselang-seli ​


​2:) Baring macam di dalam gambar.

Bergerak lebih dekat ke kerusi, dan letakkan kaki anda di atasnya.

Letakkan tangan anda di belakang kepala anda.

Menggunakan otot ab anda, menaikkan tulang belikat anda dari lantai, dan sentuh lutut kanan dengan siku kiri anda.

Ulang 20 kali, berselang-seli.

3:) Duduk di tepi kerusi, 

bengkokkan lutut anda, dan letakkan tapak tangan anda di belakang anda.

Gerak punggung anda sedikit ke hadapan supaya ia tidak menyentuh kerusi.

Naikkan kaki kiri lurus, supaya ia tetap selari dengan lantai.

Ulang 20 kali, berselang-seli...

4:) Bersandar di tepi kerusi, 

luruskan badan anda dalam satu barisan, dan ambil kedudukan papan itu.

Perbaiki belakang anda.

Pegang papan itu selama 30 saat.

Cuba meningkatkan masa dengan 10 saat setiap hari

5:) Lengan lurus tegak di tepi kerusi.

Bengkokkan lutut anda pada 90 darjah, dan letakkan kaki anda sedikit luas daripada lebar bahu.

Bengkokkan siku anda lebih rendah ke bawah.

Kemudian naikkan kembali lengan anda.Ulang 20 kali.

SELAMAT MENCUBA..
Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

2 ulasan:

  1. Biasa buat no. 2 sambil tgk tv.hihi..lg 1tips jgn minum air smasa makan..perut xkan buncit..

    BalasPadam