24 November 2017

Kenapa Allah Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah ???


Pasangan kita adalah cerminan diri kita. Namun adakalanya kita seolah menyalahkan takdir kerana dipertemukan dengan orang yang salah. Lalu kita persoalkan benarkah wanita yg baik jodohnya juga lelaki yg baik. Lelaki yg baik jodohnya adalah wanita yg baik..

Jangan sesekali terdetik fikiran jahat tentang takdir Allah..berbaik sangkalah dengan ujian Allah.
Mari renung-renungkan sebab mengapa Allah temukan kita dengan orang yg salah.

Sebab-sebab Kenapa Allah Temukan Kita Dengan Insan Yang Salah.

1. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar, oleh itu masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

3. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH dalam apa jua keadaan.

4. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita mendapat kasih sayang yang terbaik khas untuk diri kita.

5. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH itu Maha Pemurah dan Penyayang kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan.

6. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang mana tidak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi manusia yang hebat jiwanya.

8. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa cinta yang terbaik hanya apabila kita bersama-sama Allah.

9. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tidak selamanya kekal.

Harus kita ingat, biarpun insan tersebut pergi meninggalkan kita.. kita masih ada Allah SWT yang sentiasa Mengasihi dan Menyayangi kita. Cinta manusia tidak ke mana, yang kekal dan abadi hanyalah cinta Allah.Jadi berbaik sangkalah dengan takdir Allah.


Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

2 ulasan:

  1. sesungguhnya.. belum lagi masa ketemu insan yang betul

    BalasPadam
  2. bersangka baik dengan apa yang berlaku..hari esok kita tak tahu apa yang menanti untuk kita..yang pasti kita cuba berusaha untuk buat yang terbaik...

    BalasPadam