02 November 2015

Bersusah payah demi permohoan cuti seminggu | 2 Nov 2015

Assalamualaikum..

Sebenarnya aku rindu family... rindu mak, ayah dan adik-adik.. hurmm rasanya dah sebulan lebih aku tak balik kampung.. bukan tak nak balik.. hati meronta giler kowt nak balik kampung.. nak jumpa mereka yang aku sayang.. nak gaduh manja dengan mereka.. nak bertekak manja dengan mereka.. nak merasa masakan mak.. nak dengar suara mereka..tapi kekangan masa menghalang aku.. ya.. memang ada yang cakap.. usahalah cari masa untuk balik kampung.. hujung minggu sabtu ahad kenapa tak balik kampung.. ramapi yang mempertikaikan hujung minggu aku..

Tahukah kau dimana kampung aku.. tahukah kau, aku sekarang berada dimana.. tahukah kau perjalanan aku balik kampung mengambil masa berapa jam.. tahukah kau akan semua tu.. nak aku jelaskan ke.. ok meh sini baca.. aku tinggal nun jauh di Terengganu.. sekarang aku berada di Sepang.. aku study dekat sini.. perjalanan dari Seremban ke Terengganu menambil masa lebih kurang 8 jam... aikkk kenapa perjalanan dari Seremban.. sebabnya di Sepang ni tade Terminal Bus.. sebelum ni pernah sekali aku naik bus dari TBS ke Terengganu.. tapi macam tak best. jauh sangat nak pergi TBS tu.. aku ambil bus dari Sepang ke KTM Nilai. Dari KTM Nilai aku gerak ke TBS. Perjalanan ke TBS, bagi aku macam jauh je... entah berapa stesen.. kalau tak silap aku lebih kurang 7 stesen kowt baru sampai TBS.. jadi aku ambil keputusan lebih baik naik bus di Seremban je. Dari KTM Nilai ke Seremban pun kejap je. Stesen ke Seremban pun ada 3 je.. Dari KTM Nilai akan ke Tiroi, Labu dan terus ke Seremban..

Sebenarnya aku tak kisah pun naik bus dekat mana.. yang penting aku dapat sampai ke Terengganu dengan selamat..kalau aku balik kampung hujung minggu.. sabu dan ahad.. bayangkan hari jumaat kelas aku tamat jam 5 petang... aku terpaksa rushing tunggu bus Airport Liner untuk ke KTM Nilai. Dari KTM Nilai, aku terpaksa tunggu train untuk ke Seremban.. dari KTM Seremban aku perlu berjalan kaki pulak untuk ke Terminal One Seremban... kebiasaannya aku akan ambik tiket bus jam 9:30 malam... agak-agak korang sempat ke tidak aku naik bus tu..lepas tu aku habiskan lebih kurang dalam bun untuk sampai ke Terenggganu.. lebih kurang jam 5:30 pagi hari sabtu, aku akan sampai ke Terminal Bus MBKT.. nak tunggu ayah jemput pulak dah pukul berapa.. so fikir sendirilah berbaloi ke tidak kalau hujung minggu aku balik kampung..agak-agak korang berbaloi ke tidak..

Disebabkan dah hampir sebulan lebih tak balik kampung.. aku ambil keputusan untuk mohon cuti seminggu.. aku nak balik kampung.. nak jumpa family sambil cari tempat untuk latihan industri.. lagipun sekarang dah masuk bulan November.. aku pulak masih lagi terkial-kial nak mencari tempat laihan industri.. sudahlah hujung bulan ni lecture nak segalanya selesai.. kalau ikutkan sepatutnya aku dapah dapat tempat praktikat kowt tapi itulah.. disebabkan tade masa nak balik kampung untuk mencari.. itu yang membuatkan aku blur sikit.. kebanyakan kawan-kawan kelas aku praktikal di sekitar Selangor je.. tapi aku taknak.. aku nak praktikal di Terengganu.. dekat dengan family.. lagipun aku praktikal setahun setengah kowt.. nanti waktu praktikal mesti susah nak cuti lama untuk balik kampung..

Untuk hari ni aku rela bersusah payah ke hulu ke hilir demi mencari lecture yang berkenaan.. peraturan di IKT *Institut Kemahiran Tinggi*, sekiranya nak bercuti perlulah memaklumkam dalam masa 3 hari awal sebelum tarikh bercuti.. lepas tu perlu mendapatan sign pengajar, ketua jabatan dan pegawai HEP. Aku tak kisah berpayah sikit demi mencari lecture yang mengajar.. walaupun banyak perkara yang mereka persoalkan aku rela bertadah telinga demi cuti tu.. huhuu nak cuti punya pasal.. kesudahannya segala tugasan kami terpaksa dihantar awal.. presentation yang sepatutnya minggu depat terpaksa diawalkan jadi minggu ni.. semua dah kelam kabut nak settlekan.. biarlah.. aku rela asalkan permohonan cuti aku diterima.. untuk sekarang ni.. semua pengajar dah pun tandatangan.. so untuk petang ni aku akan dapatkan tandatangan ketua jabatan dan seterusnya pegawai HEP... hurmm ketua jabatan.. yang ni susah sikit.. ketua jabatan aku namanya En. Ali.. dia ni memang susah sikit nak bagi pelepasan atau kebenaran untuk kelas aku.. entah! aku pun tak tahu kenapa susah sangat dia nak kompromi dengan kelas aku.. tapi aku harap untuk kali ni segalanya dipermudahkan.. untuk pegawai HEP pulak.. aku harap sangan En. Roslan tu tak banyak persoalan.. harap dia nanti pergi bilik dia terus dia sign dan cop.. heheee boleh ke..? ala boleh ke tidak itu belakang kira.. yang penting sekarang aku berusaha dulu apa yang patut.. semoga permohonan aku diterima

Malam tadi mak ada call.. tanya khabar.. aku ada cakap dekat mak yang aku dalam proses mohon cuti seminggu.. heheee suara mak plak macam excited je..rindu aku lettuw.. tak sabar nak tunggu kepulangan aku lettuw.. heheheee makkkk iLOVEu.. miss u like crazy frogg ong ong ongg..walaupun dah lama tak balik kampung tapi tetap bertanya khabar.. semoga mak, ayah dan adik-adik sentiasa sihat walafiat. Semoga mereka gembira dan bahagia sdibawah lindungan-Nya sentiasa.


iLOVEu family
Previous Post
Next Post

post written by:

Kurus dengan mudah dan sihat. 

Agent Sah Medina Desire. 

10 ulasan:

  1. semoga selamat bercuti...balik kampung elok-elok....luangkan masa dengan keluarga....buang jauh-jauh gadjet

    BalasPadam
  2. wahhh, sanggup benorr tuhh....hrp lulus ye...dipermudahkan....n harap dapat pergi dan balik dengan selamat...berjumpa dgn yg tersayang...

    AMIN !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamin.
      Sanggap saja demi balik kg. Rindu family sebenarnya

      Padam
  3. Semoga berjaya dapat cuti. Saya paham sgt feeling homesick ni. :)

    BalasPadam
  4. kalau cuti lelama sesekali bgus gak.. boleh naikkan badan sbb mak masak sedap.. hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bhahahaaa yg ni mmg betul.
      Duk rumah dpt mkn sedap2, masakan mak.
      kat hostel, memanjang makan meggi :p

      Padam