Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Aku bersyukur dengan rahmatMu



Hari ini aku hidup dengan satu nafas yang Allah beri.

Hari ini aku mampu duduk dan berdiri dengan satu jasad yang Allah beri.

Hari ini aku dapat makan dan minum dengan sedikit rezeki yang Allah beri.

Hari ini aku masih mampu melihat dan bercakap dengan orang-orang yang aku sayang dengan pinjaman yang Allah beri.

Maka, untuk apa lagi aku mengeluh?

Sedangkan tiada satu pun nikmatNya yang buatkan aku sakit dan susah.
Susah hanya pada mental dan fizikal.
Sakit hanya pada rohani yang tidak disiram dengan iman.

Sedangkan nikmat Allah meliputi seluruhnya.

Memiliki keluarga yang bahagia itu nikmat Allah.
Dapat bernafas tanpa henti nikmat Allah.
Cukup sifat, anggota badan nikmat Allah.
Dapat bersedekah nikmat Allah.
Terselamat daripada kemalangan nikmat Allah.

Maka nikmat mana lagi yang engkau dustakan.

Ar-rahman, 55:13



Hidup dgn selalu bersyukur kpd ALLAH akn nikmatNYA akn mendekatkn kita kpdNYA.Dan hidup dgn mengeluh akn menjauhkn kita dariNYA.
Maka bersyukurlh kita diberi kehidupan utk sehari lg.
Moga dilindungi dan dijauhkn dari kemungkaran dan kejahatan dunia.
Semoga diberi kerahmatan dan keberkatan hidup didunia dan di Akhirat nanti.
Hasbunalllah wa ni' mal waqeel..
Cukuplah hanya Allah sebaik2 pelindung buat kita.

Tiada ulasan