Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Erti sayang dan rindu



jika kasih itu boleh ku buktikan...
akan ku ukir namamu di lautan...
biar dirimu lihat betapa kuatnya kasih yg ku berikan...

jika sayang itu boleh ku buktikan..
akan ku ukir namamu di awan...
biar kau dapat lihat betapa luasnya syg yg ku persembahkan..

jika rindu itu boleh ku buktikan...
akan ku minta kau kira pasir di tepian pantai..
biar kau dapat nilai betapa byk rindu yg aku rasakan...
mengucapkan..tak sama seperti merasakan...

namun di kala ini, jika kau minta aku buktikan segalanya...
aku hanya mampu ucapkan selamat tinggal....
kerna kau tak mampu menilai rasa yg ku persembahkan...
buka hatimu....nilai perasaan ku..

jgn di tanya sebanyak mana sygku padamu..
jgn di tanya..sekuat mana kasihku padamu..
dan jgn di tanya sebanyak mane rinduku padamu...
aku tak mampu menjawapnya padamu...

ku biarkan persoalan itu...
bukan bererti aku tak menyanyangimu..
namun ku berikan kau waktu untuk menilai perasaan ku..

maafkan aku....jika kerana ini kau tinggalkan aku...
aku lepaskan dirimu tanpa rasa ragu....
kerana ku tak mahu kau terus begitu...
meragui kasih yg ku berikan padamu....

2 ulasan