Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Kawan bangang buat aku bengang


Pagi ni ingatkan dapat masuk kelas dengan mood yang ceria
almaklumlah dah hampir seminggu cuti sebab jerebu
maknanya hampir seminggu jugak tak jumpa bebudak kelas
tapi lain pulak jadinya pagi
choiiii ! ada saja makhluk giler yang menyakitkan hati aku
perangai serupa apa entah
saja nak naikkan darah aku pepagi hari
ceritanya, pagi ni aku pergilah barisan pagi macam sediakala
tetiba ada kwn au tegur pasal masej di ws group hostel
katanya ada yang viralkan salah satu moment wechat aku
perhhh tetiba hati jadi bengang
bangang manalah yang bodoh sangat tade kerja tu
bila aku tanya kenapa perlu dipostkan kat situ. motif??
boleh plak dia cakap ada yg tersalah send dlm group mpp.
bodoh! habis tu kau nak buat-buat salah send dlm group tu pulak.
spesis bangang tade otak ke apa.
perlu ke kau nak jaga tepi kain orang.
doe, kau ingat semua benda boleh dibuat gurau ke?
ikut hati aku nak je menjawab tapi fikir tak kemana pun.
sah bangang abadi, dah buat salah tak reti nak mintak maaf.
kau dengan mpp kau boleh pergi mampus
berlagak serupa pokok nak goyang padahal langsung tak bergerak
aku tak hadap lah beb.
life aku happy je kowt tanpa kau.
maybe betul apa yang aku dengar selama ni tentang kau.
suka jaga tepi kain orang, suka mintak simpati dlm laman sooooosial!
pesanan aku cuma satu je,
hidup ni biar berakal jgn nak berlagak
dah tahu diri tu bodoh, bawak-bawaklah berlajar bukannya jadi sombong
jenis aku pun senang je
mohon jangan usik mood aku, mohon jangan kacau privcy aku
tu je, tak susah pun. jgn menggatal nak cari masalah dengan aku.


Take note : Sorry diatas kekasaran bahasa yang digunakan. Entri ni dicipta untuk meluahkan ketidak puasan hati. Hahaaa, ikut hati nak je maki hamun, sembur si pesalah tu tapi itulah. Masih diberi kesedaran dan akal untuk digunapakai. Jadinya, diamkan sajalah. Sejujurnya, dalam hati ni memang masih tak puas hati tapi apa boleh buat. Kalau berbincang dengan spesis yang bodoh sombong ni memang susah sikit. terang dan nyata kesalahan yang dilakukan tapi taknak mengaku pulak sebaliknya tegakkan benang yang basah lagi. Choiiii.. 

11 ulasan

  1. faham situasi tuh.... :)

    yaya nak jemput join pertandingan Dove .... mana tahu bertuah ... dapat rangkaian produk Dove bernilai RM100 !! ^_^

    http://www.yayacendana.com/2015/10/peluang-mendapatkan-rangkaian-produk.html

    goodluck tauuu ^_^

    BalasPadam
  2. tak apa biarkan dia..doakan je..untuk dia..goes around..comes around..amin.

    BalasPadam
  3. Abaikan saja.
    Jangan biarkan hari anda rosak oleh sebab yang ntah apa-apa tu.

    BalasPadam
  4. tak suke juga org suke jaga tepi kain org ni. huhu tp papepun bwk brsabar. biar kan je. buat skt hti klu dilayan. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahu tak pe kak.
      Mujur akal masih boleh digunapakai.

      Padam