Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Buktikan Rasa Sayang Bukan Hanya Sekadar Kata-Kata

Wanita itu sifatnya sgt suka pada kasih sayang. Sekuat mana pun seorang wanita cuba menolak cinta, keprihatinan seorang lelaki seringkali mencairkan juga hati wanita mereka.

Namun sayang, seorang lelaki seringkali silap dalam mengasihi sesorang wanita. Mereka yang pada awalnya sgt prihatin, penyayang dan sentiasa ada akan berubah 50% dari sikap awalnya setelah ssorg wanita itu menunjukkan rasa syg yang tidak berbelah bagi terhadap mereka. Mengapakah begitu wahai lelaki ??

Mengapa kalian tidak mampu menjadi orang yang sama selamanya?

Seorang wanita yg baru mengenal cinta akan mendambakan pasangan yg kacak, yang sado atau barangkali yang berkerjaya hebat.

Namun sebenarnya bukan itu yang diperlukan dalam sebuah alam bernama rumahtanggga!
Seorang isteri hanya memerlukan seorang lelaki biasa yang berperanan luarbiasa disisi mereka dan anak-anak.

Lelaki yang boleh merubah tangismu menjadi tawa, merubah dukamu menjadi bahagia, merubah hari-hari sulitmu menjadi hari yang sangat luarbiasa!

Dan bagaimana mungkin hanya perasaan sayang yg dipegang utk membina sesebuah hubungan. Semua org mampu berkata sayang tapi bagaimanakah sayang itu memainkan peranan? Adakah dia ada di sisi ketika dalam kesulitan? adakah dia menjaga kamu walaupun dari jauh ? Adakah dia ada untuk mendorong kamu ??

Sesungguhnya...

"Pilihlah suami yang baik agamanya.
Bila MARAH tidak akan MENGHINAMU.
Bila CINTA akan MEMULIAKANMU!!"

Lalu cinta itu akan membahagiakanmu bukan hanya buat kamu makan hati selalu....
Semoga kita memperoleh bakal suami dan suami yang dapat membimbing kita je jalan yang diredhai.  Sekaligus dapat menjadi bapa yg penyanyang dan penuh kasih sayang terhadap kita dan anak anak kita kelak.

Cinta itu indah jika di bajai dgn ikhlas. Wanita bila brsuara tentang perasaan, jiwa bagaikn hidup. Namun awas jgn hanyut dgn sang arjuna. Simpan juga utk protect kemudian hari..

Allah hadirkan org yang baik utk yang baik namun jika sebaliknya, itulah ujian buat kita. Redha itu nikmat..

1 ulasan

  1. Perkongsian yg bagus ni.
    Harap sy pun dipertemukan dgn org yg baik2. Aminn.

    BalasPadam