Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Kenangan Masa Kecilku - Laoneis Band


Tak kuasa ku ingat masa kecilku
Hidup tanpa belaian ayah ibu
Berlinang air mata dipipiku
Melihat bahagianya temanku

Airmata menjadi saksi bisu
Tentang perpisahan keluarga kecilku
Hancurlah semua kebahagiaanku
Ku dibesarkan orang tua ayahku

Semoga ayah mengerti perasaanku
Yang haus kasih sayangmu
Untuk ibu tahukah hati kecilku
Ku menangis di setiap tidurku

Bila waktu dapat ku putar kembali
Ku ingin seperti dulu
Ayah ibu selalu ada disisiku
Kini jadi kenangan hidupku

"Ayah, Ibu.. aku rindu kalian
Aku rindu bermain dengan ayah
Aku rindu di manja ibu"

"Ayah, Ibu.. kenapa kalian harus berpisah
Aku di sini menangis ayah
Aku disini sedih ibu

"Ayah, Ibu.. kapan kembali dengan aku lagi
Kapan ayah ibu bersama aku lagi
ayah, ibu.. aku menangis setiap malam
ingat keluarga kita yang dulu bahagia"


Take Note : Aku dengar lagu ni secara kebetulan. Waktu tu dengar menggunakan earfon. Lirik didengari dengan jelas. Rasa macam best pulak. Terus aku search youtube dan dengar berulang kali. Ya, sedap. Walaupun hanya diiringi petikan gitar tetap menusuk kalbu aku. Serius cakap, hati kecil aku sebak. Teringat mak ayah. Terbayang raut wajah mak dan ayah. Semoga mak ayah diberi kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan mereka. Susungguhnya merekalah dunia untuk aku dan adik-adik. Rindu. Tak sabar menanti cuti midsem. Nak balik kampung. Love you family.

1 ulasan