Nor Ain Rusli
Nor Ain Rusli

Berlapar Untuk Kurus Bukan Cara Yang Betul



Assalamualaikum. Selamat pagi.

Sarapan pagi. Makan tengah hari. Makan malam.
Ada sebahagian daripada kita sanggup skip semua waktu makan ini semata mata untuk kurus. Gila ! Sanggup ikat perut, berlapar, demi kurus.

Ishhhh.. sakit plak hati aku bila dipetik isu ini. Berlapar untuk kurus. Korang rasa berbaloi ke? Menjadi ke cara tu? Betul ke cara tu?

Bagi aku, berlapar untuk kurus itu gila!
Kenapa? Sebab dari apa yang aku tahu badan perlukan makanan untuk diproses menjadi tenaga.

Nak kuruskan tapi malas? Gila!
Fikirlah, nak berjaya perlu usaha. Sama juga macam kurus. Nak kurus jadi usahalah sikit! Jangan malas sangat eh.

Cuba amalkan makan sarapan pagi, tengah hari dan malam. Makan dalam kuantiti yang sedikit, bersesuaian dengan badan kita. Lepas tu amalkan minum air kosong sekurang kurangnya 3 liter sehari. Korang tahu tak, air kosong tu bagus untuk badan kita. Air kosong tu penting tau. Bila badan kurang air, kita akan rasa lapar. Selalu lapar. Cepat lapar. Eh, sebenarnya bukan lapar tapi dahaga. Serius cakap, air kosong memang sangat penting untuk badan kita. Penting!

Nak kurus, bersenam! Okay, korang yang nak kurus dengan cepat tu cubalah bersenam, keluarkan peluh sikit. Jangan malas sangat! Senaman bagus untuk kesihatan. Dapat bakar kalori kita dengan cepat. Malas bersenam? Okay takpe, boleh berjalan sekurang kurangnya 1000 langkah sehari. Eh malas jugak? Okay pergi mati. Huhuuu... malas sangat kan.


Selain senaman, korang boleh amalkan minum detox tea. Minum detox tea medina desire. Detox tea ni membantu buang toksin dalam badan. Bagus untuk kesihatan.

🌷 SLIMMING & DETOX TEA (SDT): -
✔MELANGSINGKAN BADAN
✔MENGECILKAN PERUT BUCIT / BOROI
✔MENURUNKAN PARAS GULA DALAM DARAH
✔KENCING MANIS
✔DARAH TINGGI
✔GOUT / URIC ASID TINGGI
✔KOLESTROL TINGGI
✔OBESITI
✔ANGIN DALAM BADAN
✔PELBAGAI LAGI MASALAH DALAMAN DAN LUARAN

🌷 KAKICANTIQ TEA (LEGS TEA)
Teh Kakicantiq adalah dirumus khas daripada 100% herba kering dan tiada kimia untuk mengecilkan peha dan arm. Juga untuk membuang air berlebihan dalam badan dan melawaskan kencing

🌷Gabungan KCT & SDT akn buat badan korang rasa ringan dan sihat. Dah detox badan tu jgnlah makan secara bermaharajalela plak tau!

🌷 LELAKI & PEREMPUAN semua boleh minum. Untuk kesihatan. Sngt digalakkan untuk DARAH TINGGI, KENCING MANIS, GOUT, ANGIN DALAM BADAN, MASALAH SEMBELIT, KOLESTROL TINGGI, LEBIHAN AIR DALAM BADAN

Pernah tak terfikir, kenapa korang makan suplimemt tapi tak memberi kesan pada badan sedangkan korang lain makan sangat mujarab dan berkesan. Tahu kenapa? Sebab badan kita banyak toksin. Toksin itu menghalang badan kita dari menerima khasiat supliment tersebut. Kekdang kita dapat merasai kesan supliment itu tapi mengambil masa agak lama. Itu semua disebabkan toksin. Toksin yang terkumpul dalam badan kita menghalang segala nutrisi dan khasiat diterima oleh badan.


Tanda tanda badan mempunyai toksin
💕 Sembelit
💕 Letih & Lesu
💕 Mulut berbau
💕 Headache

Ini sebahagian tanda toksin dalam badan kita.


3 ulasan

  1. tak yah berlapar nak kurus... jg makan ok gak... slim tea ramai yg guna menjadi....

    BalasPadam
  2. bagus tips.. betul dah tu.Berlapar lagi 3x ganda kuat makan

    BalasPadam